18/07/14

Αίσθηση από την παρέμβαση Ελευθεριάδη μετά το ατυχές σχόλιο

Τι απαντά ο γιος του μεγάλου αμαξοποιού 
σε σχόλιο που έγινε στο Facebook


Την αντίδραση του κ. Πάρη Ελευθεριάδη, γιου του μεγάλου αμαξοποιού Ελευθέριου Ελευθεριάδη, προκάλεσε σχόλιο που έγινε σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σχετικώς με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας που έγινε από την ιστοσελίδα μας, αλλά και από τον τρόπο κατασκευής των αμαξωμάτων από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 ως τα μέσα της δεκαετίας του ’60.

Με τη δύναμη της γνώσης ο κ. Ελευθεριάδης βάζει τα πράγματα στη θέση τους με ένα σεμνό σχόλιο που έκανε κάτω από τη σχετική ανάρτηση που έγινε στη σελίδα μας, σεμνά και με ειλικρίνεια.

Ο κ. Ελευθεριάδης γράφει:

«Καλοί μου φίλοι,
τα αμαξώματα του Ταγκαλάκη (χωρίς παρεξηγήσεις), πολύ καλά αλλά: ήταν τα μοναδικά εκείνη την εποχή που εξωτερικά και εσωτερικά (καμάρες, θόλοι, εσωτερικός ουρανός) ήταν πρεσαριστά...

Καμμιά σχέση με τους υπόλοιπους αμαξοποιούς (π.χ. ο Πατέρας μου) που όλα τα παραπάνω ήταν φτιαγμένα στο χέρι δηλ. ο μαστρο- Δράμαλης με πολλές χιλιάδες σφυριές επέφερε την λεγόμενη εξέλαση (κατεργασία σφυρηλατηθέντος και εξελαθέντος τεμαχίου... λαμαρίνας) στο σχήμα επακριβώς των εξωτερικών θόλων( κούρμπες), ο μαστρο Γρηγόρης Γκούλελης με τον αδελφό του Μιχάλη τοποθετούσε τον εσωτερικό διάκοσμο (ουρανό) με φύλλα από φορμάικα που συνδέονταν με διακοσμητικά προφίλ αλουμινίου με πλαστικό σειριτάκι στη μέση, ο μπάρμα -Αναστάσης κατασκεύαζε το μπροστινό ταμπλό με το εικονοστάσι πάνω από τον Οδηγό, το πάτωμα καθώς και τη θέση του εισπράκτορα, για τις κούρμπες στα καμαρικά του ουρανού γεμίζανε με άμμο τις τετράγωνες δοκούς (για να μην τσακίσουν) και με σφυρηλάτηση τους έδιναν το αρμόζον κυκλικό σχήμα καί άλλα πολλά, αλλά όλα στο χέρι και όχι στην πρέσσα...

Η πρέσσα ήταν μιά τεχνολογια που είχε εφαρμόσει ο Ταγκαλάκης κυρίως στον εσωτερικο ουρανό, που απέφερε σοβαρά πλεονεκτήματα σε οικονομία και ταχύτητα κατασκευής.

Εδώ έχουμε να συγκρίνουμε τη μαστοριά και την αισθητική της λευκής φορμάικας από τη μια πλευρά και την τεχνολογία της πρεσσαριστής... λαμαρίνας.

Αυτά, από όσο θυμάμαι και επαναλαμβάνω, χωρίς παρεξηγήσεις με τους ψηφίσαντες Αμαξώματα Ταγκαλάκη...».

Ο κ. Πάρης Ελευθεριάδης απαντά σε σχόλιο περί "αντιγραφέων" αμαξωμάτων.
Η απάντηση μας δίνει στοιχεία από τον χειροποίητο τρόπο κατασκευής που ακολουθείτο εκείνη την εποχή και απαντά σε ορισμένους οι οποίοι ακολουθούν τον εύκολο δρόμο της κριτικής εξ αποστάσεως χωρίς κόπο και χωρίς επί της ουσίας δουλειά, εξηγούν επιστήμονες του τμήματος Συγκοινωνιακών Υποδομών του ΕΜΠ στους οποίους απευθυνθήκαμε.


Επίσης, το σχόλιο του κ. Ελευθεριάδη αποτελεί την καλύτερη απάντηση σε όσους απορούν για την παρέλευση 15 ετών από την έναρξη της χειροποίητης ανακατασκευής του ιστορικού Scania Vabis B75 με αμάξωμα Ελευθεριάδη από εμάς. Αντικειμενικός σκοπός μας είναι να ξαναφτιαχτεί αυτό το μοναδικό κομμάτι όπως το έπλασε ο κατασκευαστής του. Με τον ίδιο τρόπο θα κατασκευαστεί και το δεύτερο λεωφορείο κατασκευής Ελευθεριάδη που έχουμε, ένα Volvo B63. 

Το εσωτερικό του μουσειακού Volvo B63 Ελευθεριάδη, του μοναδικού 3/204.
Διαβάστε ακόμα: 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου





Translate